Spirulina

SpirulinaSpirulina se afla in topul listei de super alimente datorita continutului sau extrem de bogat in vitamine, minerale, aminoacizi si antioxidanti ce aduc o lunga serie de beneficii asupra sanatatii. Spirulina este consumata de mii de ani si redescoperita astazi, adusa in atentia publicului de numeroasele studii de specialitate ce continua sa descopere utilizari si beneficii ale acestei alge miraculoase.

Spirulina este o alga ce creste atat in apa dulce cat si in apa sarata, avand un continut incredibil de ridicat de proteine si nutrienti. Aceasta este cultivata cu scop comercial in momentul actual in ferme special amenajate ce urmeaza principii stricte bio pentru cresterea spirulinei in mod natural. Consumata ca aliment sau supliment alimentar, spirulina este de obicei disponibila sub forma unei pastile de slabit, pudra sau fulgi.

Continutul sau bogat de fier o face una dintre cele mai recomandate suplimente alimentare pentru femeile gravide, femeile care alapteaza, persoanele care se recupereaza dupa operatie si persoanele care incearca sa isi intareasca sistemul imunitar. Datorita modului de comercializare sub forma de praf, aceasta este usor de incorporat in mesele zilnice.

8 utilizari ale spirulinei

1. Spirulina impotriva alergiilor – Spirulina previne si calmeaza simptomele alergiilor sezoniere precum mancarimile ochilor si nasului, stranuturile sau reactii ale pielii. Modul in care spirulina functioneaza pentru a calma aceste simptome are legatura cu rolul sau de inhibant al histaminei, substanta responsabila cu reactiile alergice tipice.

2. Spirulina pentru reducerea inflamatiilor – Un numar mare de afectiuni si probleme de sanatate au legatura cu inflamatia anumitor organe. Spirulina ajuta la reducerea inflamatiei datorita continutului sau ridicat de acid linoleic gamma, ce calmeaza durerea in cazul inflamatiilor si ajuta organismul sa reduca simptomele in cel mai scurt timp.

3. Sursa de proteina – Spirulina este folosita in mod comun de catre atleti profesionisti sau persoane care fac efort fizic sustinut in mod regulat si au nevoie de energie. Spirulina contine 62 de aminoacizi care sustin si stimuleaza dezvoltarea masei musculare. Din acest motiv, proteina este excelenta inclusiv pentru persoanele care incearca sa piarda in greutate.

4. Pentru sanatatea ochilor – Datorita continutului sau bogat in antioxidanti si carotenoide, spirulina este extrem de sanatoasa pentru ochi. Consumul de spirulina previne deteriorarea vederii si amelioreaza vederea acolo unde exista deja probleme. Suplimentele de spirulina luate de persoanele in varsta ajuta la mentinerea unei vederi excelente pentru mult mai mult timp, prevenind degenerarea.

5. Pentru detoxifiere – Spirulina adaugata in shake-uri speciale ajuta la o detoxifiere rapida si usoara a organismului fara a trebui sa se apeleze la diete stricte. Detoxifierea periodica este importanta pentru mentinerea unei bune functionari a tractului digestiv si a starii generale de sanatate. Consumul de spirulina realizeaza aceasta detoxifiere treptat, zilnic, astfel incat toxinele nu mai au timp sa se acumuleze.

6. Pentru un surplus de energie – Datorita continutului sau bogat in vitamine, minerale si aminoacizi, spirulina are un efect mult peste cel al cafeinei, bauturilor energizante sau al zaharului in materie de crestere a nivelului de energie pe timpul zilei. Consumul de spirulina poate ajuta in perioadele de efort fizic sau intelectual sustinut, dar si in curele de slabire, oferind surplusul de energie necesar pentru a tine pasul cu un program incarcat chiar si in momentul in care aportul caloric este scazut.

7. Pentru intarirea imunitatii – Antioxidantii si nutrientii din acest super aliment 100% natural promoveaza un sistem imunitar puternic ce protejeaza organismul de infectii si il ajuta sa se lupte cu acestea atunci cand apar. Studii preliminare sugereaza multiple beneficii ale consumului de spirulina pentru persoanele cu boli imunodeficitare precum SIDA.

8. Pentru scaderea colesterolului – Suplimentele de spirulina ajuta la tinerea sub control a colesterolului rau, scazand astfel riscul de infarct, atac cerebral sau boli de inima.Citeste aici urmatorol articol despre Chitosan .