Slabire

slabireIn ultimii 20 de ani, numarul persoanelor care apeleaza la cure de slabit a crescut exponential, iar motivul, pe langa stilul de viata haotic, mancarea nesanatoasa si sedentarimsul, este ca in toata aceasta perioada marimea portiilor s-a dublat si continua sa creasca de la an la an. Toate metodele inovative de slabit nu pot ajuta daca nu se trateaza sursa problemei: mancam mult si facem foarte putine exercitii pentru slabit sau chiar deloc.

Inainte de a incepe orice cura de slabire, fiecare persoana in parte trebuie sa isi ia angajamentul schimbarii stilului de viata si obiceiurilor alimentare pentru a atinge si mentine silueta dorita. Primul pas in acest sens este o buna educatie in ceea ce priveste alimentatia.

Cum trebuie sa arate farfuria?

Pentru a slabi sanatos si rapid, trebuie eliminate in primul rand obiceiurile daunatoare. Consumul excesiv de alcool, lipsa de somn, lipsa de miscare contribuie la incetinirea metabolismului si cresterea numarului de kilograme. Nimic nu este mai daunator pe cantar decat mancatul in exces.

Pentru a controla marimea portiilor, trebuie retinut modelul farfuriei perfecte recomandat de nutritionisti. Aceasta farfurie ideala difera de la o dieta de slabit la alta si trebuie introdusa ca un model constant in alimentatia intregii familii nu doar pe perioadele in care se incearca pierderea kilogramelor in plus. Pentru persoanele cu obiceiuri alimentare nesanatoase, chiar si simpla respectare a acestui sfat poate deveni o metoda eficienta de slabire.

Farfuria ideala:

  • farfuria se imparte in 4 compartimente de dimensiuni egale
  • 2 dintre aceste compartimente trebuie sa fie reprezentate de legume (de preferat legume verzi, rosii, castraveti, etc)
  • 1 compartiment este dedicat proteinelor slabe precum carnea de vita, pestele sau carnea de pui
  • ultimul compartiment poate include paste, orez, porumb sau mazare.

Langa aceasta farfurie se adauga in mod ideal un fruct si un pahar de lapte.

Cum controlam marimea portiilor

Pentru a slabi rapid si sanatos, este foarte important sa fim atenti nu doar la ce mancam, ci si la cat mancam. Orice aliment consumat in exces dauneaza corpului si sistemului digestiv.

Iata cateva sfaturi pentru a combate tendinta de a manca mai mult decat este nevoie:

  • este ideal a se folosi farfurii mici
  • se beau 2 pahare de apa inainte de fiecare masa
  • fibrele trebuie sa fie nelipsite de la orice masa
  • mancatul rapid este motivul principal pentru care multe persoane mananca mai mult decat este necesar, deoarece corpul nu are timp sa isi dea seama ca a atins starea de saturatie. Acesta este motivul pentru care se recomanda mancatul incet.
  • trebuie evitat mancatul in fata televizorului sau in timpul altor activitati
  • infometarea este motivul principal pentru care se mananca prea mult si inamicul numarul 1 al curelor de slabire. Daca mesele nu pot fi luate la intervale de maxim 4-5 ore, acestea trebuie inlocuite cu o gustare sanatoasa.

Schimbarea obiceiurilor alimentare impreuna cu introducerea unui program de exercitii pentru slabit si tonifiere reprezinta cea mai eficienta metoda de slabire si mentinere a siluetei pe termen lung.

SlabimNatural.ro