Cum sa slabesti cu retete de slabit delicioase

retete de slabitPentru multi, ideea de dieta de slabit trimite automat cu gandul la retete fade si alimente fara gust. Intr-adevar, exista un numar mare de diete cunoscute care promoveaza mesele sarace in arome pentru a descuraja consumul prea mare de alimente, insa aceste diete apartin generatiei ce este lasata in urma odata cu aparitia noilor metode de slabit populare in momentul actual. Dieta pentru slabire rapida a momentului este o dieta care se concentreaza mai mult pe mancatul sanatos si mai putin pe retete pentru slabit stricte si lipsite de gust.

Asta inseamna ca in sfarsit dietele populare urmeaza principiul nutritionistilor si anume acela ca, pentru ca o dieta sa dea rezultate, aceasta trebuie sa fie usor de tinut si chiar placuta, astfel incat persoana care tine dieta sa nu resimta prea puternic schimbarile. Scopul dietelor de slabit moderne nu este doar pierderea in greutate, ci si schimbarea obiceiurilor alimentare pe termen lung pentru mentinerea siluetei si o viata mai sanatoasa.

Pentru a putea mentine o dieta de slabit pe termen lung, aceasta trebuie sa fie flexibila si sa accepte retete de slabit ce pot fi gatite rapid, acasa, fara sa elimine in totalitate rasfaturile culinare. Exista numeroase carti de bucate cu retete de slabit rapide si delicioase, insa oricine poate gati sanatos acasa urmand cateva principii de baza.

Cum sa gatesti dietetic si sanatos

1. Inlocuind tipul de grasimi folosite. Este greu sa gatesti fara grasimi, in mod special pe termen lung. Este bine de retinut ca nu toate tipurile de grasimi au un efect negativ asupra organismului, de fapt grasimile nesaturate, precum uleiul de masline, sunt alternative sanatoase la gatitul cu unt sau alte tipuri de uleiuri. Atentie la cantitate! Orice tip de grasime, inclusiv cele nesaturate, inseamna un surplus de calorii la fiecare masa.

2. Inlocuind cerealele folosite cu cereale integrale. Acestea contin mai multe fibre, dar si vitamine. Secretul retetelor de slabit ce contin cereale integrale este acela ca fibrele mentin tractul digestiv sanatos, iar o digestie sanatoasa inseamna o ardere mai eficienta si mai rapida a grasimilor.

3. Cat mai multe legume si fructe. Acesta nu este un indemn la stilul de viata vegetarian, carnea poate fi consumata moderat, in mod special carnea slaba, de peste, pui, curcan sau vita. Un regim de slabit eficient dar si sanatos respecta regula aranjarii in farfurie, in care marea parte a fiecarei mese trebuie sa fie legumele sau fructele. Pe langa continutul de antioxidanti si vitamine, acestea ajuta de asemenea la mentinerea unui sistem digestiv sanatos.

4. Micsorarea portiilor de carne. Aceasta este poate partea cea mai dificila intr-o cura de slabit, in mod special intr-o tara precum Romania, care are o cultura a carnii atat de bogata, insa micsorarea treptata a portiilor de carne si schimbarea tipului de carne consumat pot face o diferenta imensa pe cantar, dar si in ceea ce priveste starea generala de sanatate.

5. Nu este nevoie sa se renunte la branzeturi. Branzeturile si lactatele sunt o parte foarte importanta a alimentatiei datorita continutului de calciu. In timpul unei cure de slabit nu este nevoie sa se renunte la lactate in totalitate, ci doar ca acestea sa se inlocuiasca in retetele pentru slabit pregatite acasa cu variante “light” sau mai sarace in grasimi. Laptele gras poate fi inlocuit cu varianta degresata, iar iaurturile, smantana si chiar telemeaua, au variante dietetice disponibile pe piata.

Aplicatii practice ale acestor sfaturi in retete de slabit

Urmand aceste sfaturi, se pot concepe acasa retete de slabit ideale in timpul dietelor de slabit, fara prea mare efort, cheltuiala sau fara a fi nevoie de talent special in bucatarie. Doar cateva exemple:

Milk Shake Dietetic: Milk Shake-ul este unul din acele alimente ce poate fi, fie o bomba calorica, fie un mic dejun acceptat in numeroase diete de slabit rapid. Diferenta este in ingrediente. Pentru un milk shake dietetic potrivit, cartile cu diete de slabit recomanda urmatoarele ingrediente:

  • Lapte degresat
  • Iaurt dietetic cu continut scazut de grasime
  • Fructe proaspete

Optional, se poate adauga o lingurita de inghetata simpla de vanilie pentru un plus de aroma. Toate aceste ingrediente mixate in blender rezulta intr-un mic dejun sau o gustare delicioasa ce nu depaseste 100 de calorii (in functie de tipul de fructe folosite).

Piept de pui sau piept de curcan la gratar: Friptura traditionala de porc cu cartofi prajiti poate fi inlocuita cu succes cu un piept de pui sau de curcan la gratar si o garnitura de orez brun.

Este nevoie de:

  • un piept de pui sau de curcan de marime medie
  • sos de soia
  • o lingura de ulei de masline
  • seminte de susan
  • orez brun.

Carnea se fileteaza si se unge cu sosul rezultat din combinatia de soia, ulei de masline si susan (atentie la cantitea de ulei de masline). Se prajeste in tigaia de teflon sau pe gratar, fara adaos de ulei sau grasimi. Orezul brun se poate condimenta cu sare, piper sau alte condimente la alegere. Se obtin astfel un pranz sau o cina sarace in calorii si grasimi, insa bogate in proteine si fibre.

No Comments

Be the first to start a conversation

Leave a Reply

  • (will not be published)