Cat trebuie sa cantaresc

am nevoie sa slabesc repedePoate ca v-ati luptat, dar fara succes, sa ajungeti la greutatea pe care o aveati in liceu sau in ziua nuntii. Dar oare chiar aveti nevoie sa slabiti asa mult? Expertii sustin ca poti depasi greutatea ta ideala si sa fi in acelasi timp sanatos (chiar daca asta nu inseamna sa fi fericit).

Daca esti supraponderal, pierderea a doar 10% din greutate este asociata cu o multime de beneficii , inclusiv scăderea tensiunii arteriale, a colesterolului si a zaharului din sange, ceea ce reduce riscul bolilor de inima.Totusi acest tip de pierdere in greutate ajuta foarte mult la mentinerea ei pe o durata mai lung, sustin expertii.

Asa cum temperatura corpului tau este programata sa se mentina, greutatea ta normal este intr-un interval de la 10% pana la 20%, spune Thomas Wadden, director al Centrului de Greutate si Tulburarilor Alimentatiei de la Universitatea din Pennsilvania. Aceasta gama de greutate este cunoscuta sub numele de ”Set Point”.

Jackson Blatner, purtatorul de cuvat al Asociatiei Dietetice Americane, spune ca un set complex de hormoni, produse chimice si semnale de foame, ajuta la mentinerea normala a greutatii.

“Supraalimentia sistemului intern de reglementare are ca urmare cresterea greutatii, care este mult mai usoara decat pierdearea ei.”, spune Wadden. Organismul se adapteaza la aceasta schimbare si “reseteaza” set-point-ul pentru noua greutate.

O carte recenta, “Break Through Your Set Point: How to Finally Lose the Weight You Want and Keep It Off” ( “Cum sa scapi de greutate si sa o menti”) de George Blackburn, sugereaza ca mentinerea pierderii de 10% a de la 6 luni pana la un an ajuta organismul sa se adapteze.

Wadden explica, ca atunci cand pierzi multa greutate, in organism se infiinteaza o lupta, care duce la infometarea creata de hormoni.

In schimb expertii sugereaza sa pierzi 10% din greutate prin diferite eforturi fizice si schimbarea alimentatie, iar apoi mentinerea acesteia pe o perioada mai lunga,aceasta este una din nenumaratele  metode de slabit mai vechi. Nu numai ca se vor reduce diferite obiceiuri, dar va exista o sansa de obisnuire a organismului la noua adaptare.

“Atunci cand pacientii pierd 10% din greutate, nu inseamna neaparat ca au ajuns la greutatea dorita, dar ii ajuta sa realizeze efectul pozitiv pe care aceasta il are asupra sanatatii lor”, spune Blatner, “se simt mai bine, dorm mai bine, au o energie mult mai mare, iar pe unii ii ajuta sa mai reduca si din medicamente”.

Blatner spune ca cei mai multi pacienti incearca sa-si supraestimeze greutatea pe care o vor putea avea, ceea ce duce doar la frustrare. Pentru a afla la ce greutate pot ajunge trebuie sa isi aminteasca de cea pe care au avut-o si inainte, cea pe care organismul o accepta.

“Daca obtineti mai multe kilograme de la ziua nuntii, puteti uita de incercarea de a intra din nou in rochia de mireasa”, sustine Wadden,”deoarece cu cresterea acesteia, dimensiunile corpului si numarul celulelor de grasimi se maresc, ceea ce va poate impiedica sa ajungeti din nou la greutatea pe care aveati in ziua nuntii”.

In loc sa te concentrezi pe ce spune cantarul, Blatner sugereaza sa iti stabilesti “sarcinile”, cum ar fi plimbarea zilnica in parc, reducerea alimentelor nesanatoase si consumarea mai aprofundata a legumelor si a fructelor. Stabilind toate aceste detalii va va fi mult mai usor sa le faceti, lasandu-le dupa doar cateva luni sa reprezinte obiceiurile de zi cu zi.

Bazat pe greutatea actuala, manancati 10 calorii/ jumatate de kilogram de alimente nutritive (bogate in fibre si proteine slabe), pentru a primi exercitii fizice regulate si pentru a evalua greutatea dupa o luna sau chiar mai mult.  Wadden sustine ca,greutatea va stabili aceasta pierdere de 10% si va ajuta si la mentinerea ei.  Dupa ce ajungi la o greutate sanatoase, poti pierde 12 calorii/ jumatate de kilogram de alimente nutritive.

Aici sunt cate sfaturi de ale lui Blatner, care ajuta la pierderea greutatii:

1.Mancati mese regulate. Oamenii care mananca in acest mod pierd mai multe calorii decat cei care mananca neregulat.

2.Stati jos si bucurati-va de mese. In acest fel mancati portii cu 43% mai mici de cat cei care mananc in fuga.

3.Obtineti-va cel putin 30 de minute de activitatii sportive pe zi. 4.Cum si ceea ce mananci face o mare diferenta, mancati porti normale de alimente care contin fibre si grasimi cat mai slabe,Slabim Natural .