Moftul Dietelor

dietaCe este cu toate aceste diete ? Diete cu putine grasimi sau cu putine calorii ? A reusit oare cineva sa ramana pe aceste diete pentru o perioada mai lunga de timp ? Sau oare dupa ce au slabit au reusit sa se si mentina cand au revenit la o alimentie normala ?

Daca astfel de diete chiar ne-ar ajuta, cu totii le-am folosi, dar din pacate nu ne ajuta sa pierdem din greutate sau sa ne mentinem mai apoi.

Deci, pana la urma, cu ce ne ajuta ? Sa ardem mai multe calorii decat folosim? Indiferent de ce ati citit in reviste, pentru a pierde in greutate cel mai bun mod este sa mancam cat mai sanatos, sa facem miscare si sa ne masuram cu grija portile de mancare pe care le consumam.

Varietatea este cheia dietelor sanatoase

Asa cum o masina are nevoie de benzina potrivita pentru a functiona, asa are si corpul nostru nevoie de o alimentatie potrivita-  echilibrul corect de proteine, carbohidrati, grasimi si dezvoltarea in mod corespunzator, precum si o serie de alte elemente nutritive.

Cand folosesti o astfel de dieta necorespunzatoare, aceasta exclude nutrientii de care tu ai nevoie, existand mai apoi posibilitatea aparitiei unei boli.

Portiile de alimente:

Cercetatorii au ajuns la concluzia ca nu doar alimentele sunt cauza obezitatii din America, ci si portiile consumate. Acestea devin din ce in ce mai mari pe parcursul aniilor. Chiar si fast-food-urile din America ajuta obezitatea sa creasca cu ajutorul portiilor foarte mari pe care le ofera oamenilor.

Intr-un studiu publicat in „Journal of American Medical Association”, cercetatorii au analizat produsele alimentare, cum ar fi hamburgerii, cartofii prajiti, sucurile, inghetata, placintele, fursecurile si gustarile sarate. Ei au descoperit ca intre anii 1970 si 1990, marimea portiilor a crescut – indiferent daca oamenii au mancat aceste alimente la domiciliu sau la restaurante.

Aici sunt cateva sfaturi privind modul in care trebuie sa arate o portie normala:

–         O portie de fructe nu trebuie sa fie mai mare decat pumnul.

–         Marimea unei bucati de carne sau de branza este aproximativ ca lungimea degetului mare de la varf la baza.

–         O portie normala de carne consta in 2 bucati de marimea mainii.

Iata cateva sfaturi pentru a manca intr-un mod sanatos, reducand in acelasi timp numarul de calorii:

–         Serviti mesele pe diferite „placi” de salata in loc de farfurii mari.

–         Mananca pungi de chips-uri cat mai mici pentru a reduce poria acestora,sau deloc.

–         Pentru copii cereti portii mai mici.

–         Mancati mai multe fructe si legume proaspete in loc de alimente cu grasimii, paine, paste si altele.

Cea mai buna diete nu reprezinta in totalitate o dieta. Bucurati-va de alimentele sanatoase pe care le consumati pentru ca „mancati ca sa traiti” si faceti cat mai multa miscare.

Daca credeti ca aveti nevoie sa pierdeti din greutate, discutati cu medicul despre dumneavoastra depsre greutatea ideala.

Iata cateva sfaturi pentru pierderea in greutate:

–         Mancati o varietate de alimente – proteine slabe, glucide complexe, cum ar fi cerealele integrale, fructele si legumele, precum si grasimi “bune”, cum ar fi omega-3 din peste si grasimile din avocado, nuci, masline si ulei de masline.

–         Mancati cel putin cinci portii de fructe si legume pe zi. Alegeti culori diferite de fructe si legume pentru a asigura o nutritie optima.

–         Spune NU grasimilor rele, cum ar fi cele provenite din surse animale, si grasimilor trans din alimentele prajite,gustarilor si produselor fast-food.

–         Faceti miscare cel putin 150 minute pe saptamana. De exemplu puteti merge 10 min pe jos in fiecare zi, timp de 5 zile, pentru a junge la 150 minute.

–         „Curatati-va” bucataria si scapati de toate alimentele nesanatoase si umpleti-o mai apoi cu multe fructe si legume proaspete.

–         Mancati portii mici de mancare,dar cat mai frecvent posibil. 5-6 mese pe zi este cel mai potrivit.

–         Daca va place sa aveti cat mai multe alimente pe farfurie, umpleti-va un bol cu cat mai multe legume, care contin putine calorii.

–         Consumati fructe de padure. Fructele de padure (afinele negre, murele, ciresele, zmeura) sunt bogate in antioxidanti sanatosi. Ele sunt, de asemenea, scazute in calorii si grasimi, si bogate in fibre.

Daca aveti nevoie de mai multe informatii despre diete si pierderea in greutate si diete, discutati cu medicul dumneavoastra sau cu un dietetician inregistrat. De asemenea, puteti vorbi cu prietenii, familia, sau colegii sa va ajute sa schimbati obiceiurile alimentare si micsorarea portilor pe care le consumati. Respectarea unui plan de pierdere in greutate este mult mai usor cand ai pe cineva sa te sprijine.

www.slabimnatural.ro