5 Lucruri Care Trebuie Sa Le Stim Despre O Dieta

Fruits and veggies in heart tapeExista foarte putine persoane care nu au incercat sau nu au fost tentate sa incerce la un moment dat o dieta. Reusita unei cure de slabit sta nu doar in alegerea unei diete cunoscute si urmarea instructiunilor intocmai, ci mai ales in intelegerea felului in care functioneaza dieta si in care kilogramele se depun sau dimpotriva, pot fi date jos.

1. Grasimile din mancaruri nu dau senzatia de saturatie. Multa lume motiveaza mancatul in exces, dar mai ales consumul unor mancaruri grase, prin nevoia de energie. Aceasta preconceptie este deja invechita si demolata de catre studiile recente. Intr-adevar grasimea se digera extrem de greu, dar asta inseamna doar ca se depune mai usor. Atunci cand scopul este acela de a avea o senzatie de satietate dupa masa si energie pe tot parcursul zilei, nu grasimea si nici carbohidratii sunt raspunsul, ci proteinele. Cu mancaruri bogate in fibre, cereale integrale, fructe si legume se poate manca mai mult, atinge senzatia de satietate si in acelasi timp se pot chiar pierde kilograme.

2. Saritul peste mese nu ajuta la dieta, ba poate fi chiar un motiv pentru kilogramele in plus. Unele diete rapide de slabit incurajeaza sarirea peste una din mesele zilei. Aceasta practica este nu doar nesanatoasa, ci si potential periculoasa, deoarece corpul are tendinta de a recupera caloriile pierdute pentru a produce energia necesara activitatilor zilnice, iar o masa sarita poate insemna tendinta nesanatoasa de a manca prea mult la o alta masa. Ideala este impartirea meselor zilei in portii mai mici si mai dese. Studiile arata ca 5-6 mese si gustari pe zi sunt numarul ideal pentru a mentine nivelul de energie si a pastra un apetit sanatos.

3. Nu toate mancarurile sunt inamicii dietei. Dieta nu trebuie sub nici o forma sa insemne infometare. O dieta reusita este o dieta care balanseaza proportia in care alimentele sunt consumate, in vederea unui stil de viata mai sanatos. Pentru a slabi, nu trebuie mancat neaparat mai putin, ci trebuie mancat mai sanatos. Pentru a manca sanatos trebuie inceput prin a elimina macarurile nesanatoase din regimul alimentar. Pentru o dieta reusita, chipsurile, ciocolatele si dulciurile in general, pot fi inlocuite cu alune, fructe si cereale.

4. Dietele ce se bazeaza pe renuntarea la carbohidrati nu sunt intotdeauna cea mai buna solutie. Dietele de slabit sarace in carbohidrati sunt extrem de populare si subiectul multor review-uri pozitive si povesti de succes. Problema cu acestea este, conform studiilor, ca de fapt acestea forteaza corpul sa foloseasca resursele de glicogen, un polizaharid compus din molecula de glucoza, pentru a produce energia necesara. Acest proces se poate repeta doar pentru aproximativ 2 saptamani, de aceea dietele pe baza unui consum cat mai scazut de carbohidrati sunt eficiente doar pe termen scurt. Pentru persoanele care tin dieta pentru pierderea unui numar mai mare de kilograme, se recomanda o schimbare a obiceiurilor alimentare, dar si a programului zilnic, ce pot fi mentinute pe durata lunga si eventual transformate intr-un nou stil de viata.

5. Mancatul cat mai divers impiedica excesele alimentare. Este demonstrat faptul ca o masa cat mai bogata in diverse tipuri de alimente in cantitati mici are efectul de a da o senzatie de satietate mult mai rapid decat portiile imense. Organismul poate fi astfel pacalit, oferindu-i-se portii mai mici din alimente diverse permise de dieta tinuta.